KONTAKT
AKTUALNOŚCI
 HISTORIA SZKOŁY
Dzieje lokalizacji Szkoły
Kierownicy Filii
Wykaz nauczycieli
Absolwenci
Jubileusz 50-lecia
O SZKOLE
Współpraca
Osiągnięcia uczniów
Pracownicy
Rada Rodziców
Plan zajęć teoretycznych
DLA KANDYDATÓW
do Szkoły Muzyczna I stopnia
do Ogniska Muzycznego
do Przedszkola Muzycznego
KONKURSY I PRZESŁUCHANIA
Konkurs Gitarowy
Przegląd klas fortepianu
WARSZTATY I SZKOLENIA
Warsztaty dla pianistów
Warsztaty rytmiki
GALERIA ZDJĘĆ
LINKI
Moi Drodzy, (termin do 29 maja (piątek))

🎵1. tym razem wykonamy mapę wszystkich wartości i grup rytmicznych które poznaliśmy. Zajrzyjcie do książki, zeszytu i przypomnijcie je sobie.

Jak wykonać "mapę rytmów"?🤔

Zdecydujcie czy chcecie ją zrobić na kartonie, kartce, czy w inny sposób. Wasze zadanie polega na tym, aby uporządkować poznane rytmy w wybrany przez Was sposób. Jestem bardzo ciekawa jak to zrobicie! 🤞

Przeznaczcie też miejsce na Wasz rytm, który skomponujecie z wybranych przez siebie wartości i grup rytmicznych. Zapiszcie metrum 4/4 i cztery puste takty, a następnie wypełnijcie je rytmem. Przyślijcie mi nagranie jak liczycie na głos (raz dwa trzy cztery) i wykonujecie Wasz rytm. Może zrobicie to w jakiś pomysłowy sposób? Liczę na Waszą kreatywność!

Prześlijcie zdjęcie.

🎵2. Czy potraficie odróżnić od siebie wykonanie dwóch grup rytmicznych - trioli oraz dwóch szesnastek i ósemki? Zobaczcie film, a gdy będziecie już wiedzieli jak brzmią rytmy i jak je wypowiedzieć do końca filmu, nagrajcie się :)

link - https://www.youtube.com/watch?v=Q0n6iu1XxvE&feature=youtu.be

Prześlijcie film jak wykonujecie rytm do filmu z linku.

🎵3. A teraz czas na muzyczną zabawę zręcznościową :)

Niebieski ptaszek podaje, a czerwony powtarza - dacie radę powtarzać z czerwonym ptaszkiem? Dobrej zabawy!

https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA

Prześlijcie film jak wykonujecie zadanie do filmu.

Pozdrawiam Was serdecznie,
Pani Marta 😄

DWitajcie,

dla przypomnienia wysyłam raz jeszcze VII zestaw muzycznych zagadek :) (termin do 22 maja (piątek)

W tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i nazwiska. W miarę możliwości, proszę o przesłanie mi wszystko w jednym mailu. Do dzieła! ☺

_______________________________________

🎵Zadanie 1 - Popatrz na rytm w zad. 3 str. 100. Pojawiają się tam dwie grupy rytmiczne, które Ci się za chwilkę przydadzą. Teraz posłuchaj dwóch nagrań "ósemka dwie szesnastki" i "ćwierćnuta z kropką i ósemka". Są to fragmenty utworów, w których pojawiają się te grupy rytmiczne. Twoim zadaniem jest wyklaskać je wtedy, gdy są słyszalne. Prześlij dwa nagrania.

🎵Zadanie 2 - Ostatnio poznaliśmy gamę i triadę F-dur. Wykonaj zad. 3 str. 100. Z pomocą może Ci przyjść Twój instrument, na którym sprawdzisz potrzebne dźwięki. Uwaga na rytm! Dobrze przemyśl jak powinien być wykonany. Pomocne może być zapisanie liczenia nad taktami. Prześlij dwa nagrania.

🎵Zadanie 3 - wykonaj zad. 9 str. 104. Załączam nagranie. Prześlij zdjęcie.

🎵Zadanie 4 - "Muzyczne Przygody Matyldy" link - https://www.youtube.com/watch?v=Z3vCFpsz37E

Matylda na początku gra gamę i kończy ją szarpnięciem struny. Czy potrafisz stwierdzić co to za dźwięk? Z pomocą Ci przyjdzie Twój instrument.
Matylda spotyka dużego, białego misia. Jaki interwał miś dwa razy powtarza na samym początku swojej gry na skrzypcach?
jakie instrumenty widzisz w całym filmie?
jaki instrument udaje kot?

Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer

pobierz załącznik!


Moi Drodzy Uczniowie 🤓

Po wielu tygodniach dzielnej nauki zdalnej, postanowiłam zrobić coś wyjątkowego. Co powiecie na MUZYCZNY EKSPERYMENT? 😎🤓🎵💦🗑🚰

☝Pamiętajcie, aby zrobić go w towarzystwie kogoś dorosłego!


Wasz kolega Staśko przedstawi Wam o co chodzi. Link - https://www.youtube.com/watch?v=gkSbjZmZtYQ


Oczywiście i ja wykonałam eksperyment. W załączniku znajdziecie jego efekty - "Melodia" :)


PYTANIA:
na ile liczy się moja melodia?
ile taktów ma melodia?
zapisz rytm melodii. Czy to potrafisz?
melodia jest wesoła, czy smutna?
zadanie z gwiazdką! - *czy potrafisz ją powtórzyć?
zagraj Twoją własną melodię! Pamiętaj, aby pilnować pulsu. Jestem ciekawa jakie powstanie metrum. Postaram się je odgadnąć :)
Popatrzcie na film "Wartości rytmiczneII" - czekam na Wasze improwizacje. Nie zawsze wszystko wychodzi od razu :)
Znajdźcie maksymalnie cztery interwały na szklankach i nazwijcie je w śpiewie - "Interwały na szklankach"
pytanie dodatkowe - napiszcie mi jak się miewacie i co u Was słychać :)

Jestem bardzo ciekawa efektów Waszych poszukiwań i odpowiedzi 😄 Do dzieła!

Wasza Pani Marta

pobierz załącznik!


Moi Drodzy Uczniowie 🤓

Po wielu tygodniach dzielnej nauki zdalnej, postanowiłam zrobić coś wyjątkowego. Co powiecie na MUZYCZNY EKSPERYMENT? 😎🤓🎵💦🗑🚰

☝Pamiętajcie, aby zrobić go w towarzystwie kogoś dorosłego!


Wasz kolega Staśko przedstawi Wam o co chodzi. Link - https://www.youtube.com/watch?v=gkSbjZmZtYQ


Oczywiście i ja wykonałam eksperyment. W załączniku znajdziecie jego efekty - "Melodia" :)


PYTANIA:
na ile liczy się moja melodia?
ile taktów ma melodia?
zapiszcie rytm melodii. Czy to potraficie?
jest wesoła, czy smutna?
zadanie z gwiazdką! - *czy potraficie ją powtórzyć?
zagrajcie swoją własną melodię! Pamiętajcie, aby pilnować pulsu. Jestem ciekawa jakie powstanie metrum. Postaram się je odgadnąć :)
Popatrzcie na film "Wartości rytmiczneII" - czekam na Wasze improwizacje. Pamiętajcie, że warto najpierw potrenować to co chcecie nagrać. Nie zawsze wszystko wychodzi od razu :)
Znajdźcie maksymalnie cztery interwały na szklankach i nazwijcie je w śpiewie - "Interwały na szklankach"
pytanie dodatkowe - napiszcie mi jak się miewacie i co u Was słychać :)

Jestem bardzo ciekawa efektów Waszych poszukiwań i odpowiedzi 😄 Do dzieła!

Wasza Pani Marta 🤓 🤓
 

pobierz załącznik!


Witajcie,

zapraszam Was do kolejnego zestawu muzycznych zagadek ☺

W tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i nazwiska. W miarę możliwości, proszę, prześlij mi wszystko w jednym mailu. Do dzieła! ☺

_______________________________________



🎵Zadanie 1 - Wykonaj zadanie 6 ze str. 94. Posłuchaj nagrania i uzupełnij melodię oraz rytm. W tej melodii jest dużo tercji oraz trójdźwięków. Zrób zdjęcie i prześlij.

🎵Zadanie 2 - Piosenka "Bocian" link - https://www.youtube.com/watch?v=kk5oMrOkffc

Posłuchaj i potrenuj śpiew. Aby zapamiętać słowa, wyrysuj je za pomocą rysunku. Powstanie więc Twój obrazek o słowach w piosence. Potem nagraj film z Twoim śpiewem (razem z linkiem). Liczę na Twoją pomysłowość. Jestem ciekawa jak to zrobisz!

🎵Zadanie 3 - "W operze" - książka, strona 98 - przeczytaj o operze.

Posłuchaj utworu który dobrze znasz z zajęć (jeśli chcesz, możesz pobawić się papierową kulką tak jak na lekcji i pokazać rodzicom jak umiesz pokazać rytm; może uda Ci się kogoś tego nauczyć?) Jest to fragment opery "Carmen" G. Bizet'a. Link - https://www.youtube.com/watch?v=cCrKncOpE7Q

Teraz obejrzyj fragment tego samego utworu, ale tym razem zapraszam Cię do opery - link - https://www.dailymotion.com/video/xvukpd
Czy wiesz jak można nazwać zespół osób, które śpiewają razem na wiele głosów w operze? Wyślij odpowiedź.

🎵Zadanie 4 - książka, str. 99, zadanie 2 - wykonaj jeden rysunek i odgadnij o czym śpiewa solista i jaki ma głos - tenor czy bas? Link - https://www.youtube.com/watch?v=ksHuyRBjpoA

Drugi przykład - ramkę pozostaw pustą, ale odgadnij czy to tenor, czy bas (* jeśli potrafisz to odnaleźć, podpisz nazwisko kompozytora i tytuł opery) https://www.youtube.com/watch?v=cWc7vYjgnTs Wyślij odpowiedź.


Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer

pobierz załącznik!


 

Dzień dobry ☺

Mam nadzieję, że przerwa świąteczna pozwoliła wszystkim odpocząć i nabrać sił do dalszej nauki w szkole muzycznej. Idziemy dalej!

Proszę, aby w miarę możliwości odpowiedzi przesyłać w jednym mailu, z imieniem, nazwiskiem i klasą ucznia w tytule wiadomości.

Przypominam, że na odpowiedzi czekam do środy 22 kwietnia.
----------------------------------------------------

Oto kolejny zestaw muzycznych zagadek:

🎵Zadanie 1 - ostatnio uczyliśmy się o trójdźwiękach. Teraz ta wiedza przyda się do uzupełnienia piosenki pełnej trójdźwięków. Książka, zad 5 str. 87 - "Kalina w lesie". Posłuchaj mojego śpiewu i uzupełnij melodię wraz z rytmem. Wszystkie trójdźwięki, które powstaną, zaznacz w kółko. Zrób zdjęcie i prześlij.

Następnie zaśpiewaj piosenkę i wyklaszcz wszystkie trójdźwięki które napotkasz w trakcie śpiewania. Nagraj śpiew i prześlij.

🎵Zadanie 2 - "Kolory w muzyce" - przeczytaj żółte ramki w książce na stronie 88. Następnie posłuchaj dwóch utworów i wykonaj zadanie 2 ze str. 89.

Claude Debussy "Światło księżyca" - https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=CvFH_6DNRCY

Olivier Messiaen - Ptaki egzotyczne (posłuchaj fragmentu) https://www.youtube.com/watch?v=xCZSBU_uB6g

🎵Zadanie 3 - Obejrzyj filmik muzyczny i odpowiedz na pytania:
https://www.dailymotion.com/video/x6ejai4
jaką pauzą jest piesek?
co przywozi samochodzik?
jaki znak udaje trampolinę?
jaka tonacja może mieć dwa krzyżyki? (będziemy się dopiero o niej uczyć. Odszukaj ją w książce)
z gwiazdką * - jakiej nutki zabrakło? (podpowiedź - jest to utwór "Nad pięknym modrym Dunajem" J.Strauss'a https://www.youtube.com/watch?v=Oip1FwYLSwk Melodia od 7'35")

🎵Zadanie 4 - "Rytmiczne karaoke" część 2 - umiesz już pokazać rytm w Menuecie W. A. Mozarta https://www.youtube.com/watch?v=KLybPeqm3uY

Teraz ułóż z tych taktów czterotaktowy rytm, zapisz go w zeszycie i wykonaj klaskaniem, na swoim instrumencie, lub na takim, który wymyślisz samodzielnie. Jestem ciekawa Twoich pomysłów. Nagraj film i prześlij mi.

Do dzieła! ☺

Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer

pobierz załącznik!


Moi Drodzy,

jestem z Was bardzo dumna, dzielnie sobie radzicie 👏 Zapraszam do kolejnych zagadek muzycznych! Czas na ich zrobienie macie do środy włącznie (15 kwietnia).

W tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i nazwiska. W miarę możliwości, proszę, prześlij mi wszystko w jednym mailu. Do dzieła! 

---------------------------------------------------------------------

Tym razem nowy temat - TRÓJDŹWIĘKI 

Zadanie 1 - posłuchaj nagrania "idę, czy skaczę?". Po każdym fragmencie powtórz go śpiewem i krokami - w przód, w tył, lub przeskakuj kałuże obunóż ☺ Wyślij nagranie. Jeśli nie masz wystarczająco dużo miejsca w domu aby poruszać się do ćwiczenia, nagraj swoją dłoń, która dwoma palcami może naśladować Twoje nogi. Może wtedy chodzić np. po Twoim biurku.

Zadanie 2 - posłuchaj nagrań Trójdźwięki1 i Trójdźwięki2 - powtarzaj śpiew po mnie. Nagraj się i wyślij. Odpowiedz też na pytanie w którym nagraniu śpiewasz ze mną trójdźwięki durowe (wesołe), a w którym molowe (smutne)?

Zadanie 3 - popatrz na zdjęcie z wyjaśnieniem co to są trójdźwięki. Skorzystaj też z książki - str. 85. Na tej podstawie sporządź własną notatkę w zeszycie - tak jak chcesz. Najpierw wymyśl i zrób szlaczek. Zrób też zadanie z mojego zdjęcia. Zrób zdjęcie i prześlij je.

Zadanie 4 - odsłuchaj nagrania "Piosenka" i zaśpiewaj ją razem ze mną. Odsłuchaj tyle razy ile potrzebujesz żeby płynnie śpiewać, a potem wyślij mi nagranie. Otocz kółkiem trójdźwięki w piosence. Będzie ich 5. Wyślij zdjęcie.

Zadanie 5 - książka, str. 86 - we wszystkich melodiach odnajdź trójdźwięki i zaznacz je w kółko. Będzie ich w sumie 22. Zrób zdjęcie i prześlij je. Uwaga - niektóre mogą iść w dół.

Zadanie 6 - książka, zad. 2, 3, str. 87 - pamiętaj, że trójdźwięk durowy (+) to 3+3>, a trójdźwięk molowy (o) to 3>+3. Przypominam, że 3> ma 3 półtony, a 3 ma 4 półtony. Wszystkie zbuduj w górę. Najpierw na pięciolinii, a potem z klawiaturką.

Do dzieła! 🤞

Pozdrawiam serdecznie,

Marta Langer

pobierz załącznik!


 

Drodzy Rodzice, drogie Dzieci,

 przez dłuższy czas nie możemy poznawać świata muzyki w szkole. Ten wyjątkowy czas może jednak uruchomić naszą pomysłowość i sprawić, że odkryjemy muzykę na wiele innych sposobów niż dotychczas. Zapraszam do wspólnej nauki w formie zabaw, zadań i zagadek. Liczę na dobrą współpracę, pomysłowość i zaangażowanie. Każde zadanie przygotuj najlepiej jak potrafisz, potrenuj i wyślij mi efekt swojej pracy. 

W tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i nazwiskaProszę o przesłanie wszystkich odpowiedzi i załączników w jednym mailu na adres rytmikapsmns@gmail.com. Damy radę!

Oto pierwszy zestaw zadań, zagadek i zabaw. Do dzieła! :)

1. Rytmiczne karaoke! Posłuchaj "Menueta" W. A. Mozarta https://www.youtube.com/watch?v=KLybPeqm3uY

  • Wybierz takty które słyszysz i pokazuj palcem wybrany rytm (przepisz rytm z załącznika na kartkę). Nagraj film i prześlij.
  • Które takty występują najczęściej?
  • Ile razy występuje takt z triolą?
  • Wysłuchaj dokładnie pierwszych 8 taktów. Pierwsze 4 to poprzednik (muzyczne pytanie), kolejne 4 to następnik (muzyczna odpowiedź). Odpowiedz czy melodia w poprzedniku unosi się czy opada? To samo pytanie dotyczy następnika.

Zapisz powyższe odpowiedzi na kartce i zrób zdjęcie, lub napisz je w treści wiadomości mailowej.

 2. Wykonaj zadania ze strony 83. Zobacz zdjęcie z wyjaśnieniem oraz posłuchaj nagrań do zadań 6, 7, 8. Zrób zdjęcie i wyślij.

 3. Zapisz w zeszycie melodię i rytm do piosenki „Wlazł kotek na płotek”. Przepisz do zeszytu wzór ze zdjęcia i uzupełnij go. Zrób zdjęcie i wyślij je.

 Pozdrawiam serdecznie,

Marta Kula-Langer

pobierz załącznik!

 

 
 

Wszelkie prawa zastrzeżone,.© copyright by MS