Moi Drodzy, (termin do 29 maja (piątek))
🎵1. tym razem wykonamy mapę wszystkich wartości i grup rytmicznych
które poznaliśmy. Zajrzyjcie do książki, zeszytu i przypomnijcie je
sobie.
Jak wykonać "mapę rytmów"?🤔
Zdecydujcie czy chcecie ją zrobić na kartonie, kartce, czy w inny
sposób. Wasze zadanie polega na tym, aby uporządkować poznane rytmy
w wybrany przez Was sposób. Jestem bardzo ciekawa jak to zrobicie!
🤞
Przeznaczcie też miejsce na Wasz rytm, który skomponujecie z
wybranych przez siebie wartości i grup rytmicznych. Zapiszcie metrum
4/4 i cztery puste takty, a następnie wypełnijcie je rytmem.
Przyślijcie mi nagranie jak liczycie na głos (raz dwa trzy cztery) i
wykonujecie Wasz rytm. Może zrobicie to w jakiś pomysłowy sposób?
Liczę na Waszą kreatywność!
Prześlijcie zdjęcie.
🎵2. Czy potraficie odróżnić od siebie wykonanie dwóch grup
rytmicznych - trioli oraz dwóch szesnastek i ósemki? Zobaczcie film,
a gdy będziecie już wiedzieli jak brzmią rytmy i jak je wypowiedzieć
do końca filmu, nagrajcie się :)
link - https://www.youtube.com/watch?v=Q0n6iu1XxvE&feature=youtu.be
Prześlijcie film jak wykonujecie rytm do filmu z linku.
🎵3. A teraz czas na muzyczną zabawę zręcznościową :)
Niebieski ptaszek podaje, a czerwony powtarza - dacie radę powtarzać
z czerwonym ptaszkiem? Dobrej zabawy!
https://www.youtube.com/watch?v=aXZWgOf2lSA
Prześlijcie film jak wykonujecie zadanie do filmu.
Pozdrawiam Was serdecznie,
Pani Marta 😄
DWitajcie,
dla przypomnienia wysyłam raz jeszcze VII zestaw muzycznych zagadek
:) (termin do 22 maja (piątek)
W tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i
nazwiska. W miarę możliwości, proszę o przesłanie mi wszystko w
jednym mailu. Do dzieła! ☺
_______________________________________
🎵Zadanie 1 - Popatrz na rytm w zad. 3 str. 100. Pojawiają się tam
dwie grupy rytmiczne, które Ci się za chwilkę przydadzą. Teraz
posłuchaj dwóch nagrań "ósemka dwie szesnastki" i "ćwierćnuta z
kropką i ósemka". Są to fragmenty utworów, w których pojawiają się
te grupy rytmiczne. Twoim zadaniem jest wyklaskać je wtedy, gdy są
słyszalne. Prześlij dwa nagrania.
🎵Zadanie 2 - Ostatnio poznaliśmy gamę i triadę F-dur. Wykonaj zad.
3 str. 100. Z pomocą może Ci przyjść Twój instrument, na którym
sprawdzisz potrzebne dźwięki. Uwaga na rytm! Dobrze przemyśl jak
powinien być wykonany. Pomocne może być zapisanie liczenia nad
taktami. Prześlij dwa nagrania.
🎵Zadanie 3 - wykonaj zad. 9 str. 104. Załączam nagranie. Prześlij
zdjęcie.
🎵Zadanie 4 - "Muzyczne Przygody Matyldy" link - https://www.youtube.com/watch?v=Z3vCFpsz37E
Matylda na początku gra gamę i kończy ją szarpnięciem struny. Czy
potrafisz stwierdzić co to za dźwięk? Z pomocą Ci przyjdzie Twój
instrument.
Matylda spotyka dużego, białego misia. Jaki interwał miś dwa razy
powtarza na samym początku swojej gry na skrzypcach?
jakie instrumenty widzisz w całym filmie?
jaki instrument udaje kot?
Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer
pobierz załącznik!
Moi Drodzy Uczniowie 🤓
Po wielu tygodniach dzielnej nauki zdalnej, postanowiłam zrobić coś
wyjątkowego. Co powiecie na MUZYCZNY EKSPERYMENT? 😎🤓🎵💦🗑🚰
☝Pamiętajcie, aby zrobić go w towarzystwie kogoś dorosłego!
Wasz kolega Staśko przedstawi Wam o co chodzi. Link - https://www.youtube.com/watch?v=gkSbjZmZtYQ
Oczywiście i ja wykonałam eksperyment. W załączniku znajdziecie jego
efekty - "Melodia" :)
PYTANIA:
na ile liczy się moja melodia?
ile taktów ma melodia?
zapisz rytm melodii. Czy to potrafisz?
melodia jest wesoła, czy smutna?
zadanie z gwiazdką! - *czy potrafisz ją powtórzyć?
zagraj Twoją własną melodię! Pamiętaj, aby pilnować pulsu. Jestem
ciekawa jakie powstanie metrum. Postaram się je odgadnąć :)
Popatrzcie na film "Wartości rytmiczneII" - czekam na Wasze
improwizacje. Nie zawsze wszystko wychodzi od razu :)
Znajdźcie maksymalnie cztery interwały na szklankach i nazwijcie je
w śpiewie - "Interwały na szklankach"
pytanie dodatkowe - napiszcie mi jak się miewacie i co u Was słychać
:)
Jestem bardzo ciekawa efektów Waszych poszukiwań i odpowiedzi 😄 Do
dzieła!
Wasza Pani Marta
pobierz załącznik!
Moi Drodzy Uczniowie 🤓
Po wielu tygodniach dzielnej nauki zdalnej, postanowiłam zrobić coś
wyjątkowego. Co powiecie na MUZYCZNY EKSPERYMENT? 😎🤓🎵💦🗑🚰
☝Pamiętajcie, aby zrobić go w towarzystwie kogoś dorosłego!
Wasz kolega Staśko przedstawi Wam o co chodzi. Link - https://www.youtube.com/watch?v=gkSbjZmZtYQ
Oczywiście i ja wykonałam eksperyment. W załączniku znajdziecie jego
efekty - "Melodia" :)
PYTANIA:
na ile liczy się moja melodia?
ile taktów ma melodia?
zapiszcie rytm melodii. Czy to potraficie?
jest wesoła, czy smutna?
zadanie z gwiazdką! - *czy potraficie ją powtórzyć?
zagrajcie swoją własną melodię! Pamiętajcie, aby pilnować pulsu.
Jestem ciekawa jakie powstanie metrum. Postaram się je odgadnąć :)
Popatrzcie na film "Wartości rytmiczneII" - czekam na Wasze
improwizacje. Pamiętajcie, że warto najpierw potrenować to co
chcecie nagrać. Nie zawsze wszystko wychodzi od razu :)
Znajdźcie maksymalnie cztery interwały na szklankach i nazwijcie je
w śpiewie - "Interwały na szklankach"
pytanie dodatkowe - napiszcie mi jak się miewacie i co u Was słychać
:)
Jestem bardzo ciekawa efektów Waszych poszukiwań i odpowiedzi 😄 Do
dzieła!
Wasza Pani Marta 🤓 🤓
pobierz załącznik!
Witajcie,
zapraszam Was do kolejnego zestawu muzycznych zagadek ☺
W tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i
nazwiska. W miarę możliwości, proszę, prześlij mi wszystko w jednym
mailu. Do dzieła! ☺
_______________________________________
🎵Zadanie 1 - Wykonaj zadanie 6 ze str. 94. Posłuchaj nagrania i
uzupełnij melodię oraz rytm. W tej melodii jest dużo tercji oraz
trójdźwięków. Zrób zdjęcie i prześlij.
🎵Zadanie 2 - Piosenka "Bocian" link - https://www.youtube.com/watch?v=kk5oMrOkffc
Posłuchaj i potrenuj śpiew. Aby zapamiętać słowa, wyrysuj je za
pomocą rysunku. Powstanie więc Twój obrazek o słowach w piosence.
Potem nagraj film z Twoim śpiewem (razem z linkiem). Liczę na Twoją
pomysłowość. Jestem ciekawa jak to zrobisz!
🎵Zadanie 3 - "W operze" - książka, strona 98 - przeczytaj o operze.
Posłuchaj utworu który dobrze znasz z zajęć (jeśli chcesz, możesz
pobawić się papierową kulką tak jak na lekcji i pokazać rodzicom jak
umiesz pokazać rytm; może uda Ci się kogoś tego nauczyć?) Jest to
fragment opery "Carmen" G. Bizet'a. Link - https://www.youtube.com/watch?v=cCrKncOpE7Q
Teraz obejrzyj fragment tego samego utworu, ale tym razem zapraszam
Cię do opery - link - https://www.dailymotion.com/video/xvukpd
Czy wiesz jak można nazwać zespół osób, które śpiewają razem na
wiele głosów w operze? Wyślij odpowiedź.
🎵Zadanie 4 - książka, str. 99, zadanie 2 - wykonaj jeden rysunek i
odgadnij o czym śpiewa solista i jaki ma głos - tenor czy bas? Link
- https://www.youtube.com/watch?v=ksHuyRBjpoA
Drugi przykład - ramkę pozostaw pustą, ale odgadnij czy to tenor,
czy bas (* jeśli potrafisz to odnaleźć, podpisz nazwisko kompozytora
i tytuł opery) https://www.youtube.com/watch?v=cWc7vYjgnTs Wyślij
odpowiedź.
Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer
pobierz załącznik!
Dzień dobry ☺
Mam nadzieję, że przerwa świąteczna pozwoliła wszystkim odpocząć i
nabrać sił do dalszej nauki w szkole muzycznej. Idziemy dalej!
Proszę, aby w miarę możliwości odpowiedzi przesyłać w jednym mailu,
z imieniem, nazwiskiem i klasą ucznia w tytule wiadomości.
Przypominam, że na odpowiedzi czekam do środy 22 kwietnia.
----------------------------------------------------
Oto kolejny zestaw muzycznych zagadek:
🎵Zadanie 1 - ostatnio uczyliśmy się o trójdźwiękach. Teraz ta
wiedza przyda się do uzupełnienia piosenki pełnej trójdźwięków.
Książka, zad 5 str. 87 - "Kalina w lesie". Posłuchaj mojego śpiewu i
uzupełnij melodię wraz z rytmem. Wszystkie trójdźwięki, które
powstaną, zaznacz w kółko. Zrób zdjęcie i prześlij.
Następnie zaśpiewaj piosenkę i wyklaszcz wszystkie trójdźwięki które
napotkasz w trakcie śpiewania. Nagraj śpiew i prześlij.
🎵Zadanie 2 - "Kolory w muzyce" - przeczytaj żółte ramki w książce
na stronie 88. Następnie posłuchaj dwóch utworów i wykonaj zadanie 2
ze str. 89.
Claude Debussy "Światło księżyca" - https://www.youtube.com/watch?reload=9&v=CvFH_6DNRCY
Olivier Messiaen - Ptaki egzotyczne (posłuchaj fragmentu) https://www.youtube.com/watch?v=xCZSBU_uB6g
🎵Zadanie 3 - Obejrzyj filmik muzyczny i odpowiedz na pytania:
https://www.dailymotion.com/video/x6ejai4
jaką pauzą jest piesek?
co przywozi samochodzik?
jaki znak udaje trampolinę?
jaka tonacja może mieć dwa krzyżyki? (będziemy się dopiero o niej
uczyć. Odszukaj ją w książce)
z gwiazdką * - jakiej nutki zabrakło? (podpowiedź - jest to utwór
"Nad pięknym modrym Dunajem" J.Strauss'a https://www.youtube.com/watch?v=Oip1FwYLSwk
Melodia od 7'35")
🎵Zadanie 4 - "Rytmiczne karaoke" część 2 - umiesz już pokazać rytm
w Menuecie W. A. Mozarta https://www.youtube.com/watch?v=KLybPeqm3uY
Teraz ułóż z tych taktów czterotaktowy rytm, zapisz go w zeszycie i
wykonaj klaskaniem, na swoim instrumencie, lub na takim, który
wymyślisz samodzielnie. Jestem ciekawa Twoich pomysłów. Nagraj film
i prześlij mi.
Do dzieła! ☺
Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer
pobierz załącznik!
Moi Drodzy,
jestem z Was bardzo dumna, dzielnie sobie
radzicie 👏 Zapraszam do kolejnych zagadek muzycznych! Czas na ich
zrobienie macie do środy włącznie (15 kwietnia).
W
tytule wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i
nazwiska. W miarę możliwości, proszę, prześlij mi
wszystko w jednym mailu. Do dzieła! ☺
---------------------------------------------------------------------
Tym
razem nowy temat - TRÓJDŹWIĘKI
Zadanie 1 - posłuchaj nagrania "idę, czy
skaczę?". Po każdym fragmencie powtórz go śpiewem i krokami - w
przód, w tył, lub przeskakuj kałuże obunóż ☺ Wyślij nagranie. Jeśli
nie masz wystarczająco dużo miejsca w domu aby poruszać się do
ćwiczenia, nagraj swoją dłoń, która dwoma palcami może naśladować
Twoje nogi. Może wtedy chodzić np. po Twoim biurku.
Zadanie 2 - posłuchaj nagrań Trójdźwięki1 i
Trójdźwięki2 - powtarzaj śpiew po mnie. Nagraj się i wyślij.
Odpowiedz też na pytanie w którym nagraniu śpiewasz ze mną
trójdźwięki durowe (wesołe), a w którym molowe (smutne)?
Zadanie 3 - popatrz na zdjęcie z wyjaśnieniem
co to są trójdźwięki. Skorzystaj też z książki - str. 85. Na tej
podstawie sporządź własną notatkę w zeszycie - tak jak chcesz.
Najpierw wymyśl i zrób szlaczek. Zrób też zadanie z mojego zdjęcia.
Zrób zdjęcie i prześlij je.
Zadanie 4 - odsłuchaj nagrania "Piosenka" i
zaśpiewaj ją razem ze mną. Odsłuchaj tyle razy ile potrzebujesz żeby
płynnie śpiewać, a potem wyślij mi nagranie. Otocz kółkiem
trójdźwięki w piosence. Będzie ich 5. Wyślij zdjęcie.
Zadanie 5 - książka, str. 86 - we wszystkich
melodiach odnajdź trójdźwięki i zaznacz je w kółko. Będzie ich w
sumie 22. Zrób zdjęcie i prześlij je. Uwaga - niektóre mogą iść w
dół.
Zadanie 6 - książka, zad. 2, 3, str. 87 -
pamiętaj, że trójdźwięk durowy (+) to 3+3>, a trójdźwięk molowy (o)
to 3>+3. Przypominam, że 3> ma 3 półtony, a 3 ma 4 półtony.
Wszystkie zbuduj w górę. Najpierw na pięciolinii, a potem z
klawiaturką.
Do dzieła! 🤞
Pozdrawiam serdecznie,
Marta Langer
pobierz załącznik!
Drodzy Rodzice, drogie Dzieci,
przez dłuższy czas nie możemy poznawać świata muzyki w szkole. Ten
wyjątkowy czas może jednak uruchomić naszą pomysłowość i sprawić, że
odkryjemy muzykę na wiele innych sposobów niż dotychczas. Zapraszam
do wspólnej nauki w formie zabaw, zadań i zagadek. Liczę na dobrą
współpracę, pomysłowość i zaangażowanie. Każde zadanie przygotuj
najlepiej jak potrafisz, potrenuj i wyślij mi efekt swojej pracy.
W tytule
wiadomości zwrotnej proszę o wpisanie klasy oraz imienia i nazwiska. Proszę
o przesłanie wszystkich odpowiedzi i załączników w jednym mailu na
adres rytmikapsmns@gmail.com. Damy
radę!
Oto pierwszy zestaw zadań, zagadek i zabaw. Do dzieła! :)
1. Rytmiczne karaoke! Posłuchaj "Menueta" W. A. Mozarta https://www.youtube.com/watch?v=KLybPeqm3uY
-
Wybierz takty
które słyszysz i pokazuj palcem wybrany rytm (przepisz rytm z
załącznika na kartkę). Nagraj film i prześlij.
-
Które takty
występują najczęściej?
-
Ile razy
występuje takt z triolą?
-
Wysłuchaj
dokładnie pierwszych 8 taktów. Pierwsze 4 to poprzednik (muzyczne
pytanie), kolejne 4 to następnik (muzyczna odpowiedź). Odpowiedz
czy melodia w poprzedniku unosi się czy opada? To samo pytanie
dotyczy następnika.
Zapisz powyższe odpowiedzi na kartce i zrób zdjęcie, lub napisz je w
treści wiadomości mailowej.
2. Wykonaj zadania ze strony 83. Zobacz zdjęcie z wyjaśnieniem oraz
posłuchaj nagrań do zadań 6, 7, 8. Zrób zdjęcie i wyślij.
3. Zapisz w zeszycie melodię i rytm do piosenki „Wlazł kotek na
płotek”. Przepisz do zeszytu wzór ze zdjęcia i uzupełnij go. Zrób
zdjęcie i wyślij je.
Pozdrawiam serdecznie,
Marta Kula-Langer
pobierz załącznik!
|